20100106

en ledig dag

När jag vaknade och tittade ut igenom mitt fönster i morse blev jag glad. Blå himmel. Glädjen varade dock inte så länga. Termometern visade -26,8. Så det blev en lugn morgon. En frukost bestående av två ost mackor och ett glas juice fick stilla min hunger fram till lunch. Med mig till skidbacken i min väska fick min kamera, två boosters (som jag tänkte berätta mer om imorn) följa med. Några bilder i kylan blev det innan jag knäppte på mig pjuxerna, för några svängar i hundfjället. Dagen till ära har World Cup backen öppnat. Sälens andra brantaste backe med väldigt bra driv i. Dock bara en pist rakt ner utan kurvor eller krön. Men den var väldigt rolig att åka idag. Kylan var inget som bet på mig. Med min varma dun jacka, och ett underställ kunde varken minusgraderna eller köldfaktorn som sas ligga på -35 bita på min kropp. Hjälm som håller borta fartvinden, mössa som håller värmen och en balklava för att skydda näsa och kinder. Eftermiddagen avslutades med en snowboard lektion och lite plugg i form av teknik/mekanik.

För alla barn som läser min blog kan jag berätta att det finns riktiga troll i backen. fångade några på bild. Tror dom var på väg hem till trollskogen igen. I Släden hade dom införskaffat sig skidor och stavar. Kanske ska dom vara med i skidskola?

Hur som helst har dag blivit kväll och spagetti och köttfärssås har fått fylla upp min mage efter pankkakorna som jag mumsade i mig till lunch.





Inga kommentarer: