20091220

lycka

Idag vaknade jag med en mycket bra känsla, en känsla som bara blev bättre och bättre under dagen. Man kan säga att skratt, glada människor och glädje rop är något som får en varm om hjärtat. Idag har dagen innehållit just detta.
Jag började dagen med att själv glida ut i väggen offpisten och knädjup puder och helt orört.

Efter ett par åk får jag syn på två välbekanta ansikten. Pastorn och Alvaro. Inte allt för svår lockade får jag med mig dessa två herrar ut i väggen. Ett telefon samtal några ord om mycket snö och vips är min vän Conny på plats. Tillsammans tillbringar vi dagen i Väggen offpisten. En offpist som är en av de lätt tillgängligare och dessutom välbevarad från massor med skidåkare, tror vi var sex stycke som delade på 1 kilometer bred offpist länga. Då är det inte svårt att hitta puder.

Dagen avslutas med lite häng i värme stugan med Emil och Maja. Varm choklad och godis är inte fel det häller. Så lite barn passning medan Alvaro visar sin fru Sälens fina guld korn.







Inga kommentarer: