20080820

komentar.

Komentar från (anonym)

bästa jibbers..
vad är en jibber?hur beterman sig om man vill va en jibber?vad betyder ordet jibber?
dalarnas fetsate efterfest..
låter inte särskilt fett,.

vad är grejen med att tävla på vatten hopp? är det inte bara ett träningsmoment?

tycker hela idén är hellarvig


Mitt svar:

En jibber är ett slang på för ordet skidåkare och i den bemärkelsen en skidåkare som som gillar att hoppa, raila och göra såna coola saker som man kan göra på skidor.
Var ordet jibber kommer ifrån vet jag faktist inte. Men antar att det kommer från engalskan, Jib = plötsligt streta emot! Alltså någon som går mot strömmen och gör som den vill.

Hur man beter sig.....hmmm. Man åker skidor, man hoppar, railar och har roligt på snö. Då är man en jibber tycker jag.

Vad ordet "fetsate" betyder vet jag inte, men om du menar Fetaste så antar jag att du inte kommer komma dit och du kommer inte få uppleva dalarnas fetaste fest.

Grejjen med att tävla i vatten hopp är väll samma grejj som att tävla i ett snö hopp! Utmana sig själv, testa sina gränser, och framför allt och viktigaste! HA ROLIGT OCH GÖRA DET MAN TYCKER ÄR ROLIGAST.....HOPPA.

Om iden är larvig, töntig, tråkig lär vi väll se söndagen den 31. Själv tycker jag det är en grymt inspirerande och rolig ide.

Vad tycker ni andra?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror du missuppfattat hela jibb-prylen