20071022

Lasagne vs Pizza

Tränings passet gick bra, löpte till gymmet tränade och löpte hem. Sugen på hemma gjord Pizza som man var, slängde man sig på skafferiet för att plocka fram ingredienserna. Till min besvikelse upptäckte jag att jag varken hade krossade tomater, tomat pure eller röd lök. Så jag fick ändra planer, valet landade på lasagne. Tinade upp lite köttfärs och kockade lasagne sås. Tanken var att jag skulle lyxa till den vanliga lasagnen så jag blandade i lite samba oelek för att få lite hetta. droppade ner några svarta oliver och garderade med roccola. (använde grädde istället för mjölk för att få lasagnen lite tjockare och godare. Mums. Glömde säga att jag använder fullkorns lasagne plattor. haha



Fick lite ideer på att ytterligare droppa lite brockoli, sparris, becon och champinjoner för att göra det hela lite matnyttigare. Imorn blir det pizza, det har jag bestämt.

Nu ska jag göra klart allt jag lovat mig själv att göra innan jag sätter mig ner och gör lite jobb.

Inga kommentarer: